Μαρία Καρνέζου

Σύντομο βιογραφικό σημείωμα

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πτυχίο: Τμήμα Γεωλογίας της Σχολής Θετικών Επιστημών του Αριστοτελείου

Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Οκτώβριος 1988

Μεταπτυχιακό «Επιστήμες της Αγωγής» κατεύθυνση «Διδακτική Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες»,

Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Ιούνιος 2002

Διδακτορικό Μελέτη της οργάνωσης και πραγματοποίησης μαθητικών επισκέψεων σε επιστημονικά και τεχνολογικά μουσεία Τμήμα Νηπιαγωγών (ΠΔΜ – ΠΤΝ) 10 Δεκεμβρίου 2010

Α. ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

Από το 1988 ως το 2002 ασκούσε καθήκοντα διδάσκοντα σε ιδιωτικό και δημόσιο φορέα, το διάστημα 2002-2004 υπήρξε Συνοδός σχολικών ομάδων στο Τεχνικό Μουσείο Θεσσαλονίκης. Από το 2004 εργάζεται στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας – ΝΟΗΣΙΣ με κύρια καθήκοντα τον συντονισμό και την οργάνωση στο τμήμα εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

Β. ΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

  • Έργο Science Inspired (01/10/2018-30/11/2020)

Κύριες δραστηριότητες και αρμοδιότητες: Επιστημονικός υπεύθυνος

  • Έργο SySTEM 2020: Connecting Science Learning Outside The Classroom_788317

Κύριες δραστηριότητες και αρμοδιότητες: Επιστημονικός υπεύθυνος

  • Έργο TINKERING EU: Building Science Capital for ALL_2017-1-IT02-KA201-036513 (1/9/2017-31/8/2020)

Κύριες δραστηριότητες και αρμοδιότητες: Επιστημονικός υπεύθυνος

  • Έργο HYPATIA_665566 (1/8/2015 – 30/7/2018)

Κύριες δραστηριότητες και αρμοδιότητες: Επιστημονικός υπεύθυνος

  • Έργο Youth for Space Challenge – ODYSSEUS II Contest_640218 (1/1/2015-31/12/2017)

Κύριες δραστηριότητες και αρμοδιότητες: Επιστημονικός υπεύθυνος

Έργο «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ», ΔΡΑΣΗ «ΑΡΙΣΤΕΙΑ II». Ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Education and Lifelong Learning» που συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Ελλάδα, Παν/μιο Δυτικής Μακεδονίας, Παιδαγωγική Σχολή (01/2015 – 10 / 2015)

Κύριες δραστηριότητες και αρμοδιότητες:Εξωτερικός συνεργάτης με αντικείμενο σύμβασης «ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ – ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΥΠΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ».

Γ. ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

  • Karnezou, M. & Zoupidis, A. (2019). Teachers and Museum Educators’ Views About Inquiry Practices: The Aftermath of a Joint Professional Development Course. Journal of research in Science, Mathematics and Technology Education, 2(3), 201-213. DOI: 10.31756/jrsmte.234
  • Ζουπίδης, Α., Καρνέζου, Μ. (2017). Μια σχολική επίσκεψη σε ένα τεχνοεπιστημονικό μουσείο ως εργαλείο εννοιολογικής αλλαγής. Σταύρου Δ., Μιχαηλίδη Α. & Κοκολάκη Α. Πρακτικά 10ου Πανελληνίου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση – Γεφυρώνοντας το Χάσμα μεταξύ Φυσικών Επιστημών, Κοινωνίας και Εκπαιδευτικής Πράξης, σελ. 1284-1254. http://synedrio2017.enephet.gr
  • Karnezou, M., Augitidoy, S., Kariotoglou, P. (2013). “Links between teachers’ beliefs and their practices in a science and technology museum Visit”. International Journal of Science Education Part B, Communication and Public Engagement, 3(3), 246-266. (*)
  • Karnezou, M. (2004). The process of teachers’ planning and implementation of school visits to science and technology museums. In H.E. Fischer (Ed.), Proceedings of the Conference on Developing Standards in Research on Science Education – The 7th European Science Education Research Association E.S.E.R.A. Summer School, 125- 130, Mülheim, 28 August – 4 September.
  • Karnezou, M., Kariotoglou, P. (2004). Teachers’ Practices when visiting a Technology Museum with their classes. Themes in Education, 5, (1), 101-114.