Σύντομο βιογραφικό σημείωμα
Ο Γεώργιος Ν. Μαλανδράκης είναι Επίκουρος καθηγητής στο Γνωστικό αντικείμενο
«Περιβαλλοντική Εκπαίδευση», στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Ο Γεώργιος Μαλανδράκης γεννήθηκε στη Σάμο το 1970. Το 1992 απέκτησε Πτυχίο από το ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Κρήτης (Ρέθυμνο) και το 1996 απέκτησε το Μεταπτυχιακό Δίπλωμα του Ειδίκευσης στις Επιστήμες της Αγωγής (Master) από το ίδιο Τμήμα.
Από το 1996 έως το 1998 υπηρέτησε τη στρατιωτική του θητεία και αμέσως μετά διορίστηκε στη Α’ βάθμια Εκπαίδευση, στην οποία υπηρέτησε μέχρι το 2011.
Παράλληλα, από το 2000 μέχρι και το 2004 εκπόνησε τη Διδακτορική του Διατριβή στο ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Κρήτης με
θέμα «Διερεύνηση τοπικών οικολογικών διαταραχών μέσω πειραμάτων με επικίνδυνα προϊόντα οικιακής και σχολικής χρήσης. Δυνατότητες αντιμετώπισης των διαταραχών μέσα από την εκπαίδευση στα πλαίσια διδακτικής παρέμβασης με στόχο την εννοιολογική αλλαγή». Επίσης, από το 2007 έως και το 2009 υπηρέτησε στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Γιαννιτσών και από το 2006 έως και το 2010 εργάστηκε με το Π.Δ. 407/80 στο ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (Φλώρινα).
Το 2009 εκλέχτηκε και το 2011 διορίστηκε Λέκτορας στο ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (Φλώρινα) στο γνωστικό αντικείμενο «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση», ενώ το 2016 εκλέχτηκε και διορίστηκε Επίκουρος καθηγητής στο ίδιο Τμήμα και στο ίδιο γνωστικό αντικείμενο.
Το 2017 εκλέχθηκε και το 2018 διορίστηκε Επίκουρος καθηγητής στο ΠΤΔΕ του ΑΠΘ, πάλι στο γνωστικό αντικείμενο «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση».
Εκτός από τα προπτυχιακά μαθήματα, διδάσκει συστηματικά και σε τρία Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών τόσο του ΠΔΜ όσο και του ΑΠΘ.
Είναι παντρεμένος και έχει δύο παιδιά.
Το ερευνητικό – επιστημονικό του έργο αναπτύσσεται σε τρεις τομείς:
Α. στη διερεύνηση της κατανόησης των ιδεών και των αντιλήψεων μαθητών/τριών σχετικά με την κατανόηση διαφόρων περιβαλλοντικών ζητημάτων και θεμάτων σχετικά με τη βιωσιμότητα (sustainability).
Β. στην ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού και Διδακτικών Μαθησιακών Ακολουθιών (ΔΜΑ) για διάφορα περιβαλλοντικά θέματα.
Γ. στην ανάπτυξη ερευνητικών εργαλείων στο πεδίο της εκπαίδευσης για την αειφορία.
Οι θεματικές στις οποίες επικεντρώνεται, χωρίς να περιορίζεται, η έρευνά του, αφορά το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την κλιματική αλλαγή, τα αποτυπώματα (οικολογικό, ενεργειακό, υδατικό), τα τροφοχιλιόμετρα και την βιώσιμη διατροφή, την περιβαλλοντική ηθική, και την αστική αειφορία.
Μέχρι σήμερα έχει δημοσιεύσει 23 εργασίες σε διεθνή περιοδικά με κριτές και τρία σε ελληνικά, ένα κεφάλαιο σε ξενόγλωσσο και τέσσερα σε ελληνικούς συλλογικούς τόμους. Επίσης, έχει δημοσιεύσει 18 εργασίες σε διεθνή επιστημονικά συνέδρια με κριτές και 36 σε ελληνικά. Έχει συμμετάσχει σε 4 χρηματοδοτούμενα ερευνητικά προγράμματα, από τα οποία στα δύο είναι ο επιστημονικά υπεύθυνος. Επιβλέπει τρεις διδακτορικές διατριβές και έχει ολοκληρώσει την επίβλεψη μίας ακόμα. Επίσης, έχει επιβλέψει πάνω από 15 διπλωματικές και 25 πτυχιακές εργασίες.
Αναλυτικά στοιχεία των παραπάνω στις ιστοσελίδες: Webpage: https://qa.auth.gr/el/cv/gmalandrakis http://gmalandrakis.webpages.auth.gr/wordpress/
Profiles:
Orchid: https://orcid.org/0000-0002-1206-6336
ResearchGate: https://www.researchgate.net/profile/Georgios_Malandrakis Linkedin: https://www.linkedin.com/in/george-malandrakis-035678117/