Δημοσιότητα

2024

Μέλη της ομάδας έργου δημοσίευσαν τις ακόλουθες εργασίες::

Zoupidis, A., Tselfes, V., & Kariotoglou, P. (2024). Does the Understanding of Managing Variables among Pre-Service Early Childhood Teachers Correspond to Distinct Teaching Methods in Their Future Careers? Education Sciences14(4), 363. https://doi.org/10.3390/educsci14040363

Tsaliki, C., Papadopoulou, P., Malandrakis, G.,  Kariotoglou, P.  (2024). A Long-Term Study on the Effect of a Professional Development Program on Science Teachers’ Inquiry.  Educ. Sci. 2024, 14(6), 621; https://doi.org/10.3390/educsci14060621

10 – 12 Νοεμβρίου 2023

Στα πλαίσια του 13ου Συνεδρίου της ΕΝΕΦΕΤ, με τίτλο: Νέες τάσεις και έρευνα στη μάθηση, τη διδασκαλία και την Τεχνολογία στις Φυσικές Επιστήμες, ( Ιωάννινα, 10-12 Νοεμβρίου 2023):

Α. Μέλη της ομάδας έργου οργάνωσαν συμπόσιο, με τίτλο

ΣΧΕΣΕΙΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΑΠΟΨΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ:  ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ                     

Οργανωτές: Πέτρος Καριώτογλου και Βασίλης Τσελφές                   

 Συζητητής: Παναγιώτης Παντίδος

Ανακοινώθηκαν οι παρακάτω εργασίες:

ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ. ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΤΟΥΣ                                                                                                  

Β. Τσελφές, Α. Ζουπίδης, Χ. Τσαλίκη, Μ. Καρνέζου, Π. Καριώτογλου

ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΝΟΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ  ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗς ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΥΣ: ΜΕΛΕΤΗ  ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ       

Α. Ζουπίδης, Β. Τσελφές, Π. Καριώτογλου

ΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟΨΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ: ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ

Χ. Τσαλίκη, Β. Τσελφές,  Π. Καριώτογλου

ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΥΣΕΙΟΠΑΙΔΑΓΩΓΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ: ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ

Μ. Καρνέζου, Β. Τσελφές, Π. Καριώτογλου

 

Β.  Μέλη της ομάδας έργου παρουσίασαν την παρακάτω εργασία

ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕ ΤΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΜΈΣΑ ΑΠΌ ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

Χ. Τσαλίκη και Π. Καριώτογλου

στο συμπόσιο με τίτλο:

Η ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΩΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ

 Οργανωτές: Δ. Ψύλλος και Π. Καριώτογλου

Συζητήτρια: Κ. Χαλκιά

 

20-21  Οκτωβρίου 2023

Την Παρασκευή 20 και  το Σάββατο 21  Οκτωβρίου 2023  οργανώθηκε  διημερίδα διάχυσης αποτελεσμάτων του προγράμματος   στη Φλώρινα, στη Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, στο πλαίσιο προγράμματος του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. : «Διερεύνηση και συσχέτιση απόψεων και πρακτικών εκπαιδευτικών που διδάσκουν Φυσικές Επιστήμες σε τυπικά και μη μαθησιακά περιβάλλοντα»

Στο αποθετήριο υπάρχουν η αφίσα , το πρόγραμμα με τις περιλήψεις της ημερίδας .

28 Αυγούστου – 1 Σεπτεμβρίου 2023

Μέλος της ομάδας έργου παρουσίασε την παρακάτω εργασία στο 12th ESERA Conference “Connecting science education with cultural heritage” Cappadocia Turkey, 278 August – 1 September 2023.

Zoupidis, A., Tselfes, V., Kariotoglou, P. (2023). The influence of early childhood student teachers’ beliefs on their intention to use inquiry-based learning methods. Poster presented at the 12th ESERA Conference “Connecting science education with cultural heritage” 28 August – 1 September 2023.

19 Μαρτίου 2023

Την Κυριακή 19 Μαρτίου 2023 οργανώθηκε ημερίδα στην Αλεξανδρούπολη, στο Π.Τ.Δ.Ε. του Δ.Π.Θ, στο πλαίσιο προγράμματος του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. : «Διερεύνηση και συσχέτιση απόψεων και πρακτικών εκπαιδευτικών που διδάσκουν Φυσικές Επιστήμες σε τυπικά και μη μαθησιακά περιβάλλοντα»

Η ημερίδα υλοποιήθηκει στο πλαίσιο της διάχυσης των αποτελεσμάτων του ερευνητικού προγράμματος και συνδιοργανώθηκε από: το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας , το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και το ΝΟΗΣΙΣ.

 18 Φεβρουαρίου 2023

Το Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2023 οργανώθηκε, στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, Ημερίδα στο πλαίσιο προγράμματος του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. : «Διερεύνηση και συσχέτιση απόψεων και πρακτικών εκπαιδευτικών που διδάσκουν Φυσικές Επιστήμες σε τυπικά και μη μαθησιακά περιβάλλοντα»,

Η ημερίδα υλοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας σε συνεργασία με το ΝΟΗΣΙΣ, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Στο αποθετήριο υπάρχουν η πρόσκληση και η αφίσα της ημερίδας καθώς και οι παρουσιάσεις των διαλέξεων και των εργαστηρίων.

17 Δεκεμβρίου 2022

Μέλη της ομάδας έργου οργάνωσαν Σεμινάριο στο Τμήμα Φυσικής ΑΠΘ για 4ετείς και μεταπτυχιακούς φοιτητές /τριες, με θέμα:

Διερεύνηση και συσχέτιση απόψεων και πρακτικών εκπαιδευτικών, που διδάσκουν Φυσικές Επιστήμες σε τυπικά και μη μαθησιακά περιβάλλοντα:

Διάχυση ερευνητικών αποτελεσμάτων

Στους συμμετέχοντες / ουσες μοιράσθηκαν, εκ των προτέρων, δημοσιευμένες εργασίες των ερευνητών του προγράμματος, σχετικές με το ερευνητικό πρόγραμμα για «προθέρμανση» προ του σεμιναρίου και εμβάθυνση αργότερα στο σχετικό θέμα.

Στο αποθετήριο υπάρχουν το πρόγραμμα και η αφίσα του Σεμιναρίου.

Νοέμβριος 2022, 

Μέλη της ομάδας έργου δημοσίευσαν την παρακάτω εργασία : 

Karnezou, M.; Kariotoglou, P. Inquiry in a Science Museum: Science Museum Educators’ Views and
Practices. Educ. Sci. 2022, 12, 865.
https://doi.org/10.3390/educsci12120865

19 -21 Νοεμβρίου 2021

Μέλη της ομάδας έργου παρουσίασαν τις παρακάτω εργασίες στο 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, 19-21 Νοεμβρίου 2021.

Τρεις εργασίες ενταγμένες στο πλαίσιο ενός συμποσίου, μια εργασία ως προφορική και μία εργασία ως αναρτημένη ανακοίνωση. Συγκεκριμένα:

– Καριώτογλου, Π., & Ζουπίδης, Α. (2021). Απόψεις και Πρακτικές εκπαιδευτικών για τη διερευνητική διδασκαλία και μάθηση. Συμπόσιο στο 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, 19-21 Νοεμβρίου 2021.

  • Ζουπίδης, Α. (2021). Η επίδραση των πεποιθήσεων μελλοντικών Νηπιαγωγών στην πρόθεσή τους να ενσωματώσουν διερευνητικές διδακτικές μεθόδους στη διδασκαλία τους. Παρουσιάστηκε ως προφορική ανακοίνωση, στο πλαίσιο του παραπάνω συμποσίου, στο 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, 19-21 Νοεμβρίου 2021.
  • Τσαλίκη, Χ., Παπαδοπούλου Π. και Μαλανδράκης Γ. (2021). Εξέλιξη πρακτικών εκπαιδευτικών για τη λεκτική αλληλεπίδραση ως αποτέλεσμα προγράμματος Επαγγελματικής Ανάπτυξης. Παρουσιάστηκε ως προφορική ανακοίνωση, στο πλαίσιο του παραπάνω συμποσίου, στο 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, 19-21 Νοεμβρίου 2021.
  • Καρνέζου, Μ., & Καριώτογλου, Π. (2021). Απόψεις και πρακτικές διευκολυντών για τη διερεύνηση στην μη τυπική εκπαίδευση. Παρουσιάστηκε ως προφορική ανακοίνωση, στο πλαίσιο του παραπάνω συμποσίου, στο 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, 19-21 Νοεμβρίου 2021.

-Ζουπίδης, Α. (2021). Μια ακολουθία δραστηριοτήτων για την εισαγωγή στοιχείων της Στρατηγικής Ελέγχου Μεταβλητών: Η διαδικασία βελτίωσής της. Παρουσιάστηκε ως προφορική ανακοίνωση στο 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, 19-21 Νοεμβρίου 2021.

-Γκουντούλα, Χ., & Ζουπίδης, Α. (2021). Απόψεις και δυσκολίες των εκπαιδευτικών στην ενσωμάτωση της Στρατηγικής Ελέγχου Μεταβλητών στη διδασκαλία ΦΕ: Μία συστηματική ανασκόπηση. Παρουσιάστηκε ως αναρτημένη ανακοίνωση στο 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, 19-21 Νοεμβρίου 2021.

20 Αυγ. – 3 Σεπτ. 2021, 11ο Συνέδριο ESERA

Μέλη της ομάδας έργου παρουσίασαν τις παρακάτω εργασίες στο 11th ESERA Conference, “Fostering scientific citizenship in an uncertain world” Braga Portugal, 20 Aug – 3 Sept. 2021.

  • Zoupidis, A., Tselfes, V., Kariotoglou, P. (2021). THE ROLE OF EXPLICIT INSTRUCTION OF CONTROL OF VARIABLES STRATEGY IN PRE-SERVICE EARLY-CHILDHOOD TEACHERS’ PREPARATION. Paper presented at 11th ESERA Conference, “Fostering scientific citizenship in an uncertain world” Braga Portugal, 20 Aug – 3 Sept.
  • Tsaliki, C., Malandrakis, G., Papdopoulou, P., Kariotoglou, P. (2021). COMPARING SCIENCE TEACHERS’ INQUIRY VIEWS AND PRACTICES DURING AND AFTER A PROFESSIONAL DEVELOPMENT PROGRAM. Paper presented at 11th ESERA Conference, “Fostering scientific citizenship in an uncertain world” Braga Portugal, 20 Aug – 3 Sept.
  • Karnezou, M., Tsaliki, C., Kariotoglou, P. (2021). SCIENCE MUSEUM EDUCATORS’ VIEWS ABOUT INQUIRY. presented at 11th ESERA Conference, “Fostering scientific citizenship in an uncertain world” Braga Portugal, 20 Aug – 3 Sept.

2021

Μέλη της ομάδας έργου δημοσίευσαν την ακόλουθη εργασία:

-Anastasios Zoupidis, Vasilis Tselfes & Petros Kariotoglou (2021): Preservice early childhood teachers’ beliefs that influence their intention to use inquiry-based learning methods, International Journal of Early Years Education, DOI: 10.1080/09669760.2021.1890552

Ιωάννινα, 6 – 8 Νοεμβρίου 2020

Μέλη της ομάδας έργου ανακοίνωσαν την παρακάτω εργασία στο 11ο  Πανελλήνιο Συνέδριο για τις Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση, και υπέβαλαν εργασία στα πρακτικά του συνεδρίου. Στη διάρκεια της παρουσίασης διακινήθηκε ηλεκτρονικά  ενημερωτικό υλικό του προγράμματος στο κοινό (είναι αποθηκευμένο στο αποθετήριο).                                                                                                              

-Καριώτογλου, Π.,  Ζουπίδης, Α. Καρνέζου, Μ., Τσαλίκη, Χ., Τσελφές, Β. (2020). ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΑΠΟΨΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΣΕ ΤΥΠΙΚΑ ΚΑΙ ΜΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ: ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ. 

2020

Μέλη της ομάδας δημοσίευσαν την ακόλουθη εργασία στα ηλεκτρονικά Πρακτικά του 10th ESERA Conference, The beauty and pleasure of understanding: engaging with contemporary challenges through science education

Zoupidis, A., Tselfes, V., & Kariotoglou, P. (2020). Preschool teacher students views’s influence on their intention to use taught inquiry methods. In Levrini, O. & Tasquier, G. (Eds.), Electronic Proceedings of the ESERA 2019 Conference. The beauty and pleasure of understanding: engaging with contemporary challenges through science education, Part 13 (co-ed. Evagorou, M. & Jiménez-Liso, M.R.), (pp. 1330-1336). Bologna: ALMA MATER STUDIORUM – University of Bologna. 978- 88-945874-0-1978-88-945874-0-1