Κύριος Σκοπός και Στόχοι έργου
Βασικός σκοπός αυτής της έρευνας είναι να προτείνει τρόπους ενίσχυσης των διερευνητικών πρακτικών φοιτητών και υπηρετούντων εκπαιδευτικών Φυσικών Επιστημών (ΦΕ), όπως και διευκολυντών / μουσειοπαιδαγωγών σε περιβάλλοντα μη τυπικής εκπαίδευσης ΦΕ και Τεχνολογίας.
Πιο συγκεκριμένα, στο ερευνητικό αυτό πρόγραμμα θα διερευνηθούν απόψεις και πρακτικές μελλοντικών και υπηρετούντων εκπαιδευτικών σε σχέση με τη διερεύνηση στην περιοχή διδασκαλίας και μάθησης των ΦΕ.
Επιπλέον, θα επιχειρήσουμε να συσχετίσουμε απόψεις και πρακτικές, δηλ. να εξετάσουμε αν οι απόψεις καθοδηγούν τις πρακτικές ή το αντίστροφο ή δεν υπάρχει κάποια σχέση.
Συγκεκριμένα, θα μελετηθούν οι απόψεις φοιτητών Τμημάτων Νηπιαγωγών για θέματα Στρατηγικής Ελέγχου Μεταβλητών (ΣΕΜ), πριν και μετά από εργαστηριακό μάθημα ΦΕ, στο οποίο θα διδαχθεί ρητά η ΣΕΜ.
Επίσης, θα διερευνηθούν και συσχετισθούν απόψεις και πρακτικές εκπαιδευτικών που διδάσκουν ΦΕ και συμμετείχαν παλαιότερα σε πρόγραμμα επαγγελματικής ανάπτυξης.
Στόχος είναι να διερευνήσουμε αν οι πρακτικές που αποκτήθηκαν στη διάρκεια του προγράμματος διατηρήθηκαν δύο χρόνια μετά τη λήξη του προγράμματος.
Επιπλέον, θα μελετηθούν οι απόψεις και πρακτικές για τη διερεύνηση διευκολυντών / μουσειοπαιδαγωγών που οργανώνουν και υλοποιούν προγράμματα ΦΕ και Τεχνολογίας σε μη τυπικά περιβάλλοντα μάθησης, όπως το ΝΟΗΣΙΣ.
Η διερεύνηση και συσχέτιση των απόψεων και των πρακτικών θα μας βοηθήσει να προτείνουμε κατάλληλες διδακτικές προτάσεις για την ενίσχυση των διερευνητικών πρακτικών φοιτητών, εκπαιδευτικών και διευκολυντών, όταν σχεδιάζουν και διδάσκουν ΦΕ.